неделя, 7 май 2017 г.

Най-добрите книги (от януари до април)

Докато не бях активна в блога, прочетох не повече от 15 произведения. Повечето от тях са доста известни имена, но едва 5 от тези 15 успяха да ми направят впечатление. Останах леко разочарована от повечето книги, чиито отзиви винаги бяха отлични. За съжаление мен не успях да ме грабнат. Става дума за - "Железният изпит", "Ангелско нашествие", "Медната ръкавица", "Самодива", "Чукът на Тор"и "Ангелски свят", които не че бяха пълен провал, но със сигурност не бях очарована. Бяха приятни за четене (с изключение на "Чукът на Тор", на който заспивах) и губене на време, но със сигурност очаквах повече. Но най-голямото ми разочарование беше "Илумине", чиито страници бяха по-интересни от текстта (поне за мен). Както и да е, те не са темата на днешния пост.
Книгите са подредени по време на прочит.

1."Никога, никога" - Колийн Хувър и Тарин Фишър
Тази трилогия беше единствената книга, на която имам ревю тази година. Както казах и в него, книгата беше сладка и завладяваща и е от онези четива, които прочиташ на един дъх. Това е първата ми среща с Хувър, но няма и да е последната. Ако сте в настроение за нещо романтично и леко, но и малко фантастично, препоръчвам ви я.

2."Charmed thirds" - Megan McCafferty
Ако не сте чели постта ми "10 причини да прочетете "Докога без гадже"- Меган Макафърти"  ви препоръчвам да го направите. Това е третата книга (заглавието е на английски, защото я няма преведена в оригинал) и както винаги не останах разочарована. Истинска, забавна, прекрасна. Обичам героинята, обичам авторката, обичам книгата. Няма да казвам повече, защото и без това не мисля, че някой от вас е запознат с нея (тъжно е).

3."Бухтичка"- Джули Мърфи
Приятно разнообразие след тежките фентъзита, които прочетох. Истината е, че през цялото време нямаше почти никакво действие, но това не ми попречи да ми хареса. Не беше прекалено сладка, нито прекалено тъжна. Допадна ми достатъчно, за да я добавя в този списък, защото ми даде нещо свое, което никоя друга книга не беше давала.

4."Господин Неустоим" - Сюзан Елизабет Филипс
Първа среща с г-жа Филипс, за която слушам толкова! Книгата е точно това, което очакваш - сладка, лека, забавна, разведряваща, завладяваща. Прочетох я доста бързо, което беше нещо неочаквано по онова време на книжен застой. Като цяло романтиката не е сред любимите ми жанрове, но понякога имаме нужда и да четем нещо, което не е непременно толкова реалистично.

5. "Всичко, всичко" - Никола Юн
От толкова отдавна исках да я прочета и най-накрая успях! Ще бъда честна - сюжетът не е нищо особено и дори предвиждвах как ще се развият събитията. И въпреки това... беше така написана, че преживявах всичко с героинята - дори и изненадите, които мозъкът ми очакваше, но не и сърцето ми. Сладка, нежна, завладяваща, докосваща. Да не споменаваме и илюстрациите, които бяха приятно разнообразие за сметка на останалите книги.

Сега като написах всичко това, осъзнах, че всичките книги са съвременен жанр. И наистина- напоследък усещах, че не ми се чете нищо фентъзи. В което, разбира се, няма лошо, макар повечето хора да предпочитат приключенските и измислените светове. Предполагам, че просто се наситих на фентъзи книги.
Това беше днешния пост. Надявам се да ви е било интересно и да споделите с мен, вие какво мислите за тези книги. А на вас какво ви се чете напоследък?
Не съм решила още точно какъв ще е, но следващият ми пост няма да е свързан с книги.

Дотогава ви пожелавам прекрасни книги и усмивки!

2 коментара:

  1. Миналата година прочетох "Бухтичка " и за мен книгата беше едно малко бижу :) , а в момента чета "Господин Неустоим" и също много ми харесва. Като цяло в момента съм на вълна леки любовни романи и не ми се чете нищо друго. Ще ми е интересно да прочета следващия ти пост , именно защото няма да е свързан с книгите :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти за коментара! Радвам се да чуя, че ще бъде интересно да пускам неща и извън книжната тема :)

      Изтриване