петък, 12 август 2016 г.

Тop 10 мои любими поредици за всички времена !

Така. Трябва да обсъдим нещо. Преди време направих този пост - Top 5 мои любими поредици за всички времена ! (кликнете на него, за да се отвори) без да знам, че топ 5 значи подредено по важност от 1 до 5..(всъщност знаех, но не обърнах внимание). Сега, връщайки се назад, разбирам, че е било малко подвеждащо.. Защото това не е редът на поредиците, който бих им дала. Нарочно не исках да ги подреждам по важност, защото държа на тях почти еднакво, но ако трябваше да избирам, бих ги подредила като на последно място е "Създадена от дим и кост", след нея "Игрите на глада" и натам се запъвам винаги... Предполагам, че ще сложа "Хари Потър" не защото смятам, че книгите не са достатъчно добри за първо място, а защото залагам много повече на времето, докато съм ги чела. А аз наистина закъснях с тази поредица. На второ е "Академия за вампири" и "Кръвни връзки", заради няколкото години (!), в които не бях убедена за нея и остава.. Пърси Джаксън на първо. И наистина това е поредицата, с която най-дълго мечтах и най-дълго четох. Няколко прекрасни години от живота ми.
Исках да си изясня това, защото ми се стори много важно. Освен това искам да кажа, че не слагам поредиците нито като качество, нито нищо. Единственото нещо, по което съдя, е колко близо са ми до сърцето, защото това е най-важното за мен.
Знаех, че ще направя още един с останалите 5 поредици близки до сърцето ми. И днес, след като завърших "Принцеса с часовников механизъм" съм готова да го направя.
(Този път вече наистина са подредени подред.)

6. "Скъпоценните камъни" - Керстин Гир
Влюбих се в първата книга, а по-късно и в поредицата. Тя обединяваше всичко, което харесвам, и самият стил на писане беше невероятен и много близък до мен. Да не говорим, че е немска книга, а немският винаги ще има място в сърцето ми. А френските подмятания в книгите ми бяха любими...Помня колко се вълнувах за филмите и разбира се, за самите книги. Те почти буквално те отвеждат някъде далеч. Още мога да усетя вълнението ми, докато я четях, и беше вълшебно. Поредицата винаги ще ми напомня за един от преходите в краткия ми живот, за едно лято, стари приятели и ново училище. 

7."Лунните хроники" - Мариса Мейър
3 години! Тази поредица е с мен толкова време... че просто нямаше как да не я харесам толкова в края ! Всяка една от героините на Мейър ми стана страшно любима и най-вече Синдер, която трудно ще забравя. А пък "Крес" (като книга) беше с мен в един труден момент в живота ми. Тази поредицa, "Скъпоценните камъни" и "Игрите на глада" са единствените, които накарах и майка ми да прочете и това просто няма как да не ме накара да ги заобичам повече. Не мога да обясня как историите им просто останаха заедно с мен, дори дълго след прочита.

8. "Стъкленият трон" - Сара Дж. Маас
Най-новата поредица от всички и единствената незавършена. Но нямаше как да не я спомена. Книгите (поне трите, които съм прочела) бяха страхотни и въпреки несигурния старт, който явно само при мен имаше, смея да я добавя, защото съм сигурна, че следващите ще бъдат още по-невероятни. Героите са невероятни, а Селена.. мисля, че видях в нея нещо много-много повече, отколкото смятах, че някога ще видя.

9."Адски устройства" - Касандра Клеър
Ако сте фен на К.К. сигурно се чудите как може да е толкова ниско тази поредица.. ами и за това трябва да поговорим. Имам проблем с нея (писателката). Не е в писането й, нито в сюжета, а най- малко е в света, който е толкова фантастичен. Просто не се свързах с нея, с героите, не се свързвах със самата история.. Харесваше ми, харесваше ми, ала не треперех, не се вълнувах.. НО "Адски устройства" промени донякъде нещата. Отне ми време, много време (цялата "Принцеса с часовников механизъм"), но успях най-накрая да .. се свържа. Усетих героите. И затова я слагам тук. Защото най-накрая ме докосна истински. А като имаме предвид, че всичко друго си е налице.. се влюбих. Самата трета книга беше точно като възходяща инверсия - от "окей" до "мили лорде!". Има и друго.. трябва да добавя и "Реликви на смъртните", защото въпреки че никога не я заобичах както трябва, малко или много нещо остана в мен, нещо важно. Затова слагам тук "Адски устройства", защото макар и късно, много късно... я обикнах.

10. "Дивергенти" - Вероника Рот
Нямаше как да не я спомена, защото и тя, както и всички до тук изброени, беше част от живота ми (и имам предвид повече от просто "прочит"). Не съм най-големият фен, но не можех да пренебрегна емоциите, които ми е донесла, особено от първата книга. Интересен факт е, че явно всички мразят третата, до колкото аз я харесах дори повече от втората. Както и да е, може да не беше най-добрата поредица, но все пак я харесвам достатъчно за да я добавя, пък и .. със сигурност ме научи на много.

Няколко поредици, които също много харесвам, но явно не са ми повлияли чак толкова: "Изборът" - Кийра Кас ; 
"Делириум" - Лорън Оливър ;  
"Лукс" - Дженифър Л.А.;  
"Разбий ме" - Тахере Мафи;  
"Гриша" - Лий Бардуго; 
"39 ключа" - много автори; 
"Малки сладки лъжкини" - Сара Шепърд; 
"Лабиринът. Невъзможното бягство" - Дж. Дашнър; 
"Дарба" - Meрилин Кей; 
"Сирена"- Триша Рейбърн; 
"Хекс Хол" - Рейчъл Хокинс;
"Поредица от злопоучия" - Лемъни Сникет;
И още много...

Това беше всичко, което исках да изясня, благодаря за прочита! Можете в коментарите да ми споменете и вашите любими поредици.

Няма коментари:

Публикуване на коментар