сряда, 30 ноември 2016 г.

Какво прочетох през месец ноември?

Може би го казвам вече за трети път през последните три месеца, но напоследък не ми се чете много. Затова и не е чудно, че броят на прочетените от мен книги е доста по-малък от по принцип. Но истината е, че това не ме притеснява, защото все пак успях да достигна до една (донякъде) прилична бройка. И понеже книгите са по-малко от преди, мога спокойно да
коментирам, колкото си искам всяка една.

1."Хари Потър и прокълнатото дете" - Дж. К. Роулинг 4/5*
Много зависи какво очакваш от тази книга. Невероятно приключение с порасналите Хари, Рон и Хърмаяни, което да ти донесе същата емоция, както преди, спиращи дъха моменти и онова продължение, което си чакал толкова дълго? Или сценарий на пиеса? Ако си от първите, книгата няма да ти хареса. Нека изясним нещо- това не е направено да бъде книга. Не можеш да имаш същите критерии. Да не говорим, че не само Роулинг е участвала при създаването му. Аз смятам, че беше добре измислено и съм сигурна, че на пиеса изглежда още по-добре. Виждам откъде може да дойде проблема и лошите отзиви, но го погледнете от друга страна - чете се бързо и ни дава отговор на въпроси и идеи, които не са били доотработени в предишните книги- защо не са използвали времевърта преди, какъв е случая с портрета на Дъмбълдор и защо никой не го е споменавал и т.н. Има си своите недостатъци, но за себе си знам, че ми достави удоволствие след прочита й.

2."Безкрайното море"- Рик Янси 4/5*
Още от самото начало се бях объркала сериозно какво се случва и в крайна сметка спрях да следя линията на сюжета (което е впрочем редовния ми номер), а започнах да се интересувам повече от героите. Втората книга беше по-различна от първата, защото ни позволи да надникнем малко повече в световете на героите, без да липсва действие. Не беше гениално продължение, но наистина ми харесва, че Янси влага различния си начин на мислене и себе си в книгата. Това я отличава от повечето произведения на пазара. Само се чудя как ще направят филм от нея и дали няма да го направят коренно различен, както се случва с екранизираните поредици напоследък.

3."Сирената"- Кийра Кас 3,5/5*
Нямах никакви очаквания за нея, но мога да кажа, че ми хареса. Дали се влюбих в нея? По-скоро не. Както пиесата за Хари Потър и тази книга прочетох доста бързо. Беше лека и ти позволяваше да летиш през страниците. Някои неща ми се сториха странни, но не в лошия смисъл. Не ми хареса, че връзката между двата героя беше от типа "insta love", но за сметка на това се разви в правилната посока (според мен). Беше мааалко по-тъжна, отколкото ми се искаше, но без съмнение беше завладяваща.

4."Град на изгубени души" - Касандра Клеър 4/5*
Отне ми един месец да я прочета, но си заслужаваше. Имаше недостатъци, липса на действие и най-вече слабо начало, но в много отношения беше по-добра от първата, втората и четвъртата. Любимото ми нещо беше как Клеъри "пътуваше" по страните със Себастиан и Джейс. Впрочем това е един много добре изграден злодей. За съжаление продължавам да усещам как Саймън не получава заслуженото - Клеъри не споделя чувствата му, стана вампир и единственото нещо, с което бе по-добър (малък спойлер) му бе отнето. Seriously, Clare? 
Но да оставим това на страна - книгата ме остави доволна и засили интереса ми отново към поредицата.


Това беше всичко. Макар и само с 4 книги ще си направя класацията за месеца.
3."Хари Потър и прокълнатото дете" - Дж.К. Роулинг
2."Безкрайното море" - Рик Янси
1. "Град на изгубени души" - Касандра Клеър 

Имам идеи за постове за месец декември, но не мога да обещая нищо. Силно се надявам желанието ми за блога (и книгите) да се завърне скоро.
Но до тогава ви пожелавам хубава седмица :)

Няма коментари:

Публикуване на коментар