неделя, 21 февруари 2016 г.

''Възпламени ме'' - Тахере Мафи

Корица : Хубава е. И трите са хубави.
Мотиви, които харесвам : идеята за силите, стилът на писане на авторката, двамата братя.
 
Бяха минали 2-3 месеца откакто прочетох втората книга ''Разнищи ме'' и в началото не можех да се сетя какво точно ставаше в края. За щастие благодарение на авторката някои от моментите ми се възвърнаха. Предишната книга не ми беше много интересна по някаква причина и мисля, че я оцених с 3 звезди. С радост казвам, че тази ми хареса повече.Прочетох я бързо, което винаги е добър знак. Радостна съм, че избра Ейрън, защото той винаги ми е бил много по-интересен и някак си е по-обрисуван като характер. Още от самото начало не харесах Адам, постепенно започнах да се нагаждам, но никога не можах да го харесам наистина. Кенджи е интересен, забавен и добър и съм много щастлива, че авторката доизгради образа му. Най-хубавото е, че след като Уорнър разбра за Адам и Джеймс, те успяха да се нагодят (и най-вече се сдобриха Адам и Джулиет, защото има книги, в които авторите оставят някои караници между герои просто така). Не мога да кажа, че е изпълнена с много обрати, но ми хареса достатъчно и така. Трябва да поговоря и за преобразяването на Джулиет. Мисля, че това е най-хубавото в тази книга. Тя не просто израсна. Тя се промени. И това ми харесва страшно много. Учи ни да вярваме в себе си, да се ценим. Уорнър също ни учи на много неща и той дори в началото ми харесваше, когато беше ''лош''. Много ми допадна посоката, в която отиде книгата. Много съм доволна, че началната история с птичката се доизясни и всъщност всичко, което имаше нужда от изяснение.  

Стилът на писане е сякаш аз, ако реша да напиша книга, но нейното е малко по-драматично и признавам на моменти в първа и втора книга ми идваше малко повече. Но беше красиво също така. В началото имаше много задрасквания, но после от думите строеше само сила. От всички други най-любимо ми е следното изречение (което Уорнър й каза):

''Няма от какво да се боиш. За какво да се тревожиш. Не тъгувай по нищо в този преходен свят.''

Поредицата е добра. Радвам се, че я прочетох. Не мога да кажа, че ми е най-любимата, но си заслужава прочита. Може би дори третата да ми е любимата, въпреки че за болшинството е по-слаба. Оценявам тази книга с 4 от 5 звезди. Цялата поредица е може би малко под 4, но мога да кажа, че със сигурност има на какво да ни научи.

2 коментара: