понеделник, 30 май 2016 г.

Какво прочетох през месец май?

Доволна съм от броя на прочетените книги (8) за този месец. Разбира се, можеше и по-добре (като се има предвид колко кратки сa някои), но нека не бъдем прекалено амбициозни :D. Май месец беше добър и в личен план, въпреки многото изпитвания. За юни си пожелавам същата бройка, дано да имам време и желание.

1."Прелестни създания" - Ками Гарсия, Маргарет Стоъл
Първата книга за месец май. Бях останала с впечатление, че главният герой е момиче и можете да си представите объркването ми, когато се оказа, че не е. Като цяло ми хареса, но имах и няколко проблема с книгата. Заобичах идеята, но не и начинът, по който двете авторки са предали историята. Стига бе, никой не може да е чак толкова спокоен, ако му кажат за съществуването на чародейци, както беше Итън! Имаше скучни моменти, но краят беше добър, според мен. За 400 стр. се случиха много неща, може би това е и причината да я прочетох толкова бавно. Изгледах и филма - много по-различен беше, но ми хареса дори малко повече от книгата. Хубавите моменти ги бяха прецакали, но кофтите бяха превърнати в нещо много красиво в големия екран. Моята оценка (на книгата) е 3,5/5 звезди.

2."Домът на мис Перигрин за чудати деца" - Рансъм Ригс
Доста доволна останах от книгата. Очаквах нещо чудато, направо извратено, но нито за момент не се изплаших, напротив даже снимките, приложени в книгата, ми се сториха забавни и интересни. Начинът на писане ми беше изключително приятен - не натоварва и същевременно успяваш да следиш ситуацията. Оценка 4,5/5 звезди.

3."Огнената наследница" - Сара Дж. Маас
Eдинствената книга, на която написах ревю. Линк тук - 4,5/5 звезди.

4."Ние, лъжците" - Е. Локхарт
Това е книга, която ме изненада по много начини. Първо - стилът на писане - много ми хареса. Различно и прекрасно. Без да натоварва. Асоциациите, които Каденс правеше с приятелите си "амбиция, кафе, дъжд.." е начинът, по който аз виждам хората. Приказките, които включваше. Самата история. Фактът, че авторката ти дава малки "насоки", чрез които да изградиш своята теория - от това зависи дали ще сложиш книгата в "със свръхестествен елемент" или просто "болезнена". Всичко беше точно, нямаше нищо излишно. Не е история със силен рев, а от онази болка, която е само вътрешна. Оригинално и странно, много странно. Няма да се хареса на всеки, но мисля, че всеки трябва да я прочете. Дълго се колебаех в оценката си. Първоначално й дадох 4 звезди, защото бях разстроена от края. Но след това осъзнах, че си заслужава напълно петте. Дълго се въртя в главата ми и не мисля, че някога ще успея да я забравя напълно. Погълна ме изцяло, прочетох я за един ден (много рядко ми се случва това). Последните думи бяха хубави, но за съжаление при българския превод няма как да се получи същото (макар да бяха намерили най-удачния превод). Всичко ми хареса в нея.

5."Прелестен мрак" - Ками Гарсия, Маргарет Стоъл
Останах по-доволна от втората книга. Беше ми много по-интересно да следя историята и също така започнах да се привързвам към нея. Дадох й 4 от 5 звезди.

6."Модно ревю" - Кели Маккейн
Писна ми да изоставам в Goodreads challenge- а ми. Затова ще препрочета една от любимите ми детски, момичешки поредици - "Това съм аз, Луси". Интересното в случая е, че открих нещо, което не предполагах. Израствайки и четейки тези книги, аз несъзнателно съм черпела житейски уроци - какво е правилно, какво не. Това, което главаната героиня е научила, съм го научила и аз и съм го приложила и в моя живот. Останах много доволна от този факт. Иначе книгата беше хубава, както всяка от поредицата - изпълнена с хумор, емоция и любов.

7."Алена кралица" - Виктория Айвярд
Накратко: приличаше ми на микс от "Игрите на глада" и трилогията "Гриша". Но това не е критика, защото разбирам прекрасно, че в този един и същ жанр е много вероятно идеите да започват да се преплитат, дори и авторите да не са имали никакъв допир с останалите произведения. Това, което обаче не ми хареса в "Алена кралица", е ами.. как да го кажа - не съм очарована, нито зашеметена, нито възхитена. Беше просто приятно четиво, което на моменти не беше толкова приятно. Хареса ми идеята за кръвта, царствата и така нататък. Но съм сигурна, че макар да си спойлнах голямата развръзка на историята, нямаше да бъда изненада така или иначе. Другите малки "изненадки" ми се сториха придвидими (поне за мен). Имаше няколко много добри момента, заради които й дадох 4 звезди. - това е и точната ми оценка, нито повече, нито по-малко. Имам желание да продължа поредицата, но по някаква причина не мога да се накарам да започна втората. Мисля, че просто не съм на такава вълна.

8."Връзка" - Рейнбоу Роуъл
Това е любимата ми книга на Р.Р. При "Елинор и Парк" краят беше слаб, в сравнение с магията на останалата част, а пък при "Фенка" ми липсваше действие. "Връзка" е най-доброто и от двете книги. Прекрасна история, в която се влюбих. Като се започне от самата идея за телефона и миналото, до малките сладки момиченца и мяукането на Нуми, което беше тоолкова миличко, че чак започнах да харесвам малките деца, работата на Джорджи със сериалите, мопсовете, снежната буря, коледата, тениската "Металика", как всичко изигра своята роля, без да остава недовършено. Няма нещо, което да искам да променя. Джорджи ми допадна най-много от всички герои на Р.Р. досега и най-много се оприличих на нея. Любовната история беше също много добре направена, истинска и красива. Искренно казвам, че ще ми липсва сериозно. Краят също беше на ниво. Мислех, че ще ми хареса, но не очаквах да я обикна. Много много доволна давам заслужени 5 звезди.

Това беше всичко. Много ви благодаря, ако сте стигнали чак до тук, знам, че е дългичко. Не исках да пиша ревюта, защото просто нямах желание, а и това, което имах да казвам не беше достатъчно. За юни ще чета "Всички наши места" и "Принц с часовников механизъм". Все още нищо не съм решила за "Стъкленият меч", ще видим.
Още веднъж благодаря за прочита. Приятен ден!

Няма коментари:

Публикуване на коментар