неделя, 10 април 2016 г.

Защо да гледаме филма първи?

Винаги съм избягвала спойлерите - мразя ги, защото просто не е същото, ако знаеш какво се случва. Не си позволявам да гледам на последната страница (най-вече ако е последна книга, за първата става) и също така избягвам да търся картинки, да чета коментарите в youtube под трейлърите на адаптациите. Тогава защо - сигурно се чудите - ми трябва да гледам първо филма, в който има много много спойлери? Ето ви отговора.
Идеята ми хрумна след като изгледах "Петата вълна", без да съм чела книгата.

1) Най-простият отговор: Филмът почти винаги се различава от книгата. 
И ако става дума за "Пърси Джаксън", втората част на "Дивергенти" и "Лабиринтът" то даже не са едно и също нещо. Така че човек дори не може да си спойлне като хората.

2) Нещата в книгата са поднесени по друг начин.
Не можеш да видиш нещата по същия начин, както ги е видял режисьорът и затова четейки книгата, тя ще е нещо съвсем различно от представения начин.

3) Всъщност човек не си спойлва наистина.
Спойлер е, когато ти кажат за събитие преди да си стигнал до него. Но във филмът разбираш за събитието по време на него. Тоест изживяваш го на момента.

4) Книгата е винаги по-добра.
Друго си е след това да се прибереш вкъщи и да си прочетеш книгата - така ще ти остане хубавото чувство и ще я помниш с добрите преживявание и сцени, а не с измишльотините на режисьора.

5) Развълнува те повече.
След като видиш филма, дори и да не си имал намерение да прочетеш книгите, вече ще искаш и ще има на какво да се кефиш и да търсиш в интернет (това е и малко лошо но лел)

6) Губиш по-малко време
За нас - четящите, сигурна съм, че е изключително важно времето, защото знаете - много книги, малко време. Два часа филм срещу 4 часа (минимум) книга. Ако не ви хареса сюжетът и действието и разберете, че не е за вас, сте изгубили по-малко време! *Признавам, че това е най- непрактичният съвет, защото в повечето случаи книгите са къде-къде по-добри от филма и нямат нищо общо с него. Но въпреки това реших да я сложа като точка.

7) Готини актьори за любимите ти герои.
Ами да- какво по-яко от любимият ти fictional character на големия екран и то представен от любимият ти актьор! Магията оживява, а ние полудияваме. Така постоянно лицето на онзи готеняк ще присъства, докато четеш книгата (това е и лошо и хубаво). Разбира се, ако изберат някой кофти е много тъпо, но...и това се случва все пак.

Моля, не приемайте поста прекалено на  сериозно, беше по-скоро за забавление!

Тази практика за мен лично работи, но само за първия филм (защото ще съм прекалено развълнувана, за да дочакам другите филми и веднага ще прочета книгите). Не ви карам да го правите, а просто исках да споделя този метод и да погледнете на това като на възможност. Разбира се, не е за всеки.
Изгледала съм няколко филма по този начин : "Дивергенти", "Лабиринтът'", "Предимствата да бъдеш аутсайдер", "Петата вълна", "Хари Потър" и други, като винаги съм била доволна от избора си да го гледам преди прочита им.
Споделете вие какво предпочитате и дали някога сте правили този метод. Ще се радвам да чуя мнението ви :)

7 коментара:

  1. Много интересен пост , хареса ми :) Аз май почти винаги съм на принципа -първо книгата после филма.Просто филма понякога ми изгражда грешна представа за героите или сюжета , а и е гадно главните герои да не ти допадат по външност например.Но аз съм от хората ,който рядко гледат филми (и аз не знам защо :Д)и за това наблягам на книгите :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да, много е гадно това за въшността, затова това е първото нещо, което търся, когато разбера, че ще има филм. Благодаря за коментара :)

      Изтриване
  2. Донякъде съм съгласна с теб, донякъде - не. От една страна е готино да го видиш на големия екран първо и след това да прочетеш първоизточника, защото така много неща ти се изясняват. Но от друга страна не мисля че си заслужава да ти бъдат втълпени героите - как изглеждат, маниери и така нататък, защото чарът на четенето е сам/а да ги нарисуваш в съзнанието си.
    Иначе готин пост, браво! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Може би това забравих да добавя - при мен никога героите не могат да са едни и същи на екрана и в книгата. Винаги има поне няколко разлики. Пък и мога да си ги представя по друг начин, ако не ми харесат във филма. Това явно е допринесло към осъществяването на метода ми. Иначе съм съгласна с теб :) .Благодаря за коментара!

      Изтриване
  3. Много интересен пост, съгласна съм за повечето точки. :) Аз също съм постъпвала така няколко пъти. При "Предимствата да бъдеш аутсайдер" например останах доволна, че първо съм изгледала филма, но пък ми се искаше да бях прочела книгите за Хари, преди да гледам филмите. Така че предполагам, че е доста относително и зависи от самата история и от това как е представена в книгата и във филмовата адаптация, а също и от това как я възприема самият читател/зрител.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Споделям мнението ти най- вече с последното. Благодаря ти за коментара :)

      Изтриване
  4. Страхотен пост! Беше наистина доста оригинален и хубаво различен, имайки предвид, че повечето книгомани са твърдо против гледането на филма, преди четенето на книгата. Но аз също като теб и Катерина изгледах ,,Предимствата да бъдеш аутсайдер'', преди да прочета книгата и това си остава една от най-добрите филмови адаптации на книга лично за мен.

    ОтговорИзтриване