петък, 29 април 2016 г.

The Quotes Book Tag

 В един мрачен, дъждовен и празничен ден като този няма нищо по-хубаво от един таг и добра книга. Благодаря на Юлия К. за възможността да го направя :)

1. Отвори книгата, която те въведе в четенето и напиши любимият си цитат от нея или просто първият, който ти хване окото.
Не бях много сигурна коя е книгата, въвела ме в четенето. Спрях се обаче на "Под щастлива звезда" на Кати Касиди. Смятам, че това е една от по-сериозните книги, които съм чела като дете. Цитатът е случаен.

"Не мога да й кажа истината, нали? Не мога да й призная, че на моя небосклон тя е най-ярката звезда."

2. Напиши любимият си цитат/цитати в този момент. 

"Прах и сянка сме" - Хораций.
"Колко малко знаем за това, което сме! И колко малко, за това, което бихме могли да бъдем!" - Джордж Байрон

3. Цитат от любимата ти книга. 
Как да кажа само една любима книга.. не мога!

“We accept the love we think we deserve.” - Stephen Chbosky, The Perks of Being a Wallflower 
"I have hated the words and I have loved them, and i hope i have made them right." - The Book Thief
 
4. Цитат на любимият ти автор, който не е нужно да е от някоя книга, даже е препоръчително да не е.
Както и с миналия въпрос.. не мога да избера просто един автор! Маркъс Зюсак не е най-любимият ми, но е един от тях. Много се надявам цитатът (на изображението) да не е от книга.

 5. Отиди до рафтовете и избери книга, която съответства на номера ти в клас, а ако не си ученик - номера на буквата, с която започва името ти.
Пада ми се "Смарагдово зелено" - Керстин Гир. Не помня да съм си вадила цитати от нея, но има един, който е като лайтмотив в цялата поредица, надявам се все някъде да го има и в третата книга. Ще го напиша оригинален на немски, защото  не помня точния превод на български (онова тяхно изречение "Готова? Готова, когато и ти си")
"Bereit? -Bereit, wenn du es bist."

6. Любим цитат от края на книга.
Избирам "Хари Потър и даровете на смъртта". Също така "Сойка-присмехулка" - Сюзан Колинс и "Предани" - Вероника Рот

“Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?
"Но има и много по-страшни игри."
"От дете знам, че животът ни уврежда. Всеки един от нас е увреден. Не можем да се предпазим. Но сега научавам и друго: повредите в нас могат да се излекуват. Лекуваме се един друг."

7. Вземи някоя случайна книга и напиши първото цяло изречение, на което се спрат очите ти.
Взех "Сребристи сенки" на Ришел Мийд (не може да се мине без нея). 
"Очаквах множество най-различни реакции на предложението ми, но не и да заплаче"

8. Цитат от книгата, която четеш сега. 
Сега чета "Прелестни създания". "А тя вероятно дори не подозраше какви облаци са надвиснали над нея"
 
9. Направи изречение от заглавие на книги.
Сребърен часовников механизъм, създаден от сянка и кост.

10. Кой цитат бе си сложил/а на чаша или тениска?
Тoзи на снимката e прекрасен за чаша/ тениска или просто да си го закачиш на стената.

11. Кой цитат те обижда?
Цитатите не могат да ме обидят.

12. Кой цитат те описва най-добре? 
“I would die for you. But I won't live for you.” - Stephen Chbosky, The Perks of Being a Wallflower
"Ние сме звездните богове" - Сънища за богове и чудовища, Лейни Тейлър
 
Като цяло струва ми се, че изредих доста от любимите ми книги и автори. Въпреки това имам чувството, че стотици останаха неизказани и не получиха вниманието, което заслужават. Надявам се някои от тях да са ви харесали. Весели празници от мен :)

Няма коментари:

Публикуване на коментар